SELAMAT DATANG KE BLOG!!!!



TINJAULAH APA YANG PATUT

Sunday, January 15, 2012

keikhlasan...

ku bergerak penuh longlai, ditemani petang yang bergerimis, langkah demi langkah, ku teruskan melangkah, tuk memenuhi hajat perutku, untuk makan sesuap nasi.....

setelah beberapa langkah (ak x tau berapa banyak kaki aku dah melangkah), tibalah aku disebuah restoran yang terkenal dengan kepedasannya (pedas ker??) iaitu SPICY.

aku melangkah lagi, menuju ke objek bulat, bernombor 23 (meja la tu)...waiter datang mengambil pesanan. aku memesan: abg, saya nak nasi pataya, teh o beng.

15 minit kemudian, saat yang dinanti tiba, aku makan dengan penuh berselera, menikmati nikmat yang ALLAH berikan kepada ku. (ini bukan babak penting dalam cerita kali ini)

setelah makan, aku meneruskan langkah ku, ke PANTAI TIMUR SUPERMARKET (tak de tempat lain dah nak pergi)

disinilah, timbulnya KEIKHLASAN......(mengapa ek???)
mataku melilau2 melihat pemandangan, tiba2, mataku ternampak seorang insan, yang baik hati budinya, telah menghulurkan sumbangan dengan penuh ikhlas.....kepada individu yg meminta derma. Melalui pengaamatanku, nilai x penting, yang penting KEIKHLASAN.

Natijahnya disini, saya berharap agar anda semua, dapat mencontohi insan tersebut. Ingatlah, memberi dengan nilai yang banyak, besar, namun sekadar menunjuk-nunjuk tiada kesannya berbanding memberi dengan nilai yang sedikit, disertakan dengan KEIKHLASAN, kerna KEIKHLASAN kita, akan membuahkan HASIL yang lumayan di sisi ALLAH SWT. InsyaALLAH.

Ingatlah, TANGAN yang MEMBERI, LEBIH BAIK dari TANGAN YANG MENERIMA. Berilah pertolongan selagi anda mampu melakukannya dan ingatlah KEIKHLASAN tu penting.

No comments: